Saturday, February 23, 2013

kenapa Mesti Ada Pendengki?

kenapa ada manusia yang busuk hati bernama pendengki??

kenapa?

and

kenapa?

kenapa ada yang dengki and nak pertikaikan hubungan aku dengan si dia??
yes, aku memang mengaku aku dengan si dia tak bercinta macam korang. Boyfriend depan mata and boleh jumpa hari-hari and so on sebab aku dengan dia jauh. Atas sebab kerjaya, masa dan jarak membuatkan aku dengan dia jarang jumpa. Tapi kenapa ada pendengki nak pertikaikan?? perlu ke semua tu?? nak buat aku curiga dengan dia. Putar belitkan cerita and buat satu andaian seoalah-olah nak buat kepercayaan aku goyah. Perlu ke?

kau tak kenal dia siapa. Kau tak pernah bercakap dengan dia, kau tak pernah berkawan langsung pon dengan dia, tiba-tiba kau nak buat satu andaian buruk tentang dia. Shit tau tak. Hanya orang yang kenal dia tahu siapa dia.
kau try nak buat aku curiga tentang dia?? come on lah! sikit pon aku tak goyang.
kau buat satu andaian dengan mengambil contoh ex-boyfriend kau yang curang sebab korang jauh. Excuse me, that is your boyfriend not my boyfriend. That means, your boyfriend tak serius. peleassse lah! he's totally different than your boyfriend and totally loyalty than your shit boyfriend. Tolonglah jangan samakan, nak termuntah hijau aku dengar tau tak.

i know him and i know how serious he is.

i let him focus on his career and he let me focus on my study. So, kenapa kau nak sibuk?? it's my business!

perlu ke sampai hasut aku cari lelaki lain??! kau cakap macam tu lagi aku benci kau tau tak. Aku paling benci orang yang suka pertikaikan urusan aku.

atau kau iri hati tengok kebahagiaan aku, sedangkan kau sebaliknya??

sorry lah if posting aku ni agak tak manis perkataannya. Itulah yang aku rasa. Untuk mengelakkan bad mood aku ni semakin mendidih dan membara, aku luahkan kemarahan aku kat sini berbanding kat depan pendengki-pendengki berkenaan.

Sekian.


Tenkiu reading . korang bertambah comel bila baca entry tadi :)

No comments:

Post a Comment