Saturday, February 23, 2013

Tak Bersyukur Langsung.

Assalamualaikum..
pembuka bicara.

Sahabatku,

Allah bagi rezeki,

Allah bagi kejayaan,

Allah bagi kegagalan,

Allah bagi kelebihan atau kekurangan,

Allah bagi kerjaya yang bagus,

Allah bagi kesihatan yang mencukupi,

Allah bagi penyakit,

atau apa saja pemberian dari Dia,

apa yang kita harus buat? mengeluh? marah? maki? tak puas hati ?

patut ke?

apa saja pemberian Allah samada sedia kita terima atau tak bersedia untuk menerima atau pun selama ni kita elak-elak untuk menerima last2 terkena jugak dekat kita, kita patut bersyukur sebab Allah still ingat kat kita, so, dia bagi lah.

perlu ke mengeluh?? kenapa kau nak mengeluh.

dapat selsema sikit, perkataan pertama yang kau ucap "bodohlah selsema ni!"
dapat demam biasa "bodohlah! kenapa time ni lak nak demam?!"
sakit perut sikit,"bodohlah perut ni!"
ataupun," aku dah belajar betul-betul, bersungguh-sungguh kalau tak dapat A tu tak taulah nak buat ape lagi"

patut ke cakap macam tu? kebodohan apakah yang kau tonjolkan??

kalau kau dapat penyakit atau so on yang kau tak nak terjadi.

patutnya kau fikir....

"apa dosa aku sampai macam ni sekali aku dapat??mungkin ada kesalahan atau dosa yang aku buat sampai Allah begitu marah dekat aku. Ya Allah, ampunkan aku. Ingatkan aku kepadaMu jika aku terlupa. Alhamdullillah, kau masih sayang dekat aku dengan mengingatkan aku melalui dugaan seperti ini."

bukannya mengeluh bagai. Kau takkan insaf kalau kau mengeluh bagai. Lagi setan senang kawan dengan kau adelah.

fikirlah sahabat ku. Telinga aku dah panas dengar caci, maki kau.

Sekian, Wasalam.



Tenkiu reading . korang bertambah comel bila baca entry tadi :)

No comments:

Post a Comment